ŠPECIFIKÁCIA:
Názov: vektorový grafický editor
Skupina: B-multimédia
Prostredie: Delphi
Popis:
V editore bude možné:
vytvárať základné geometrické útvary ako je kruh, obdĺžnik, polygón, štetec, ceruzka, a iné.
Vkladanie a editácia textu
Útvary sa budú dať vypĺňať jednou farbou, poprípade farebným prechodom (asi len pri obdĺžniku), editovať ich tvar, farba, budú sa dať mazať, premiestňovať.
Ďaľšie nástroje a možnosti: rôzne orámovania obrázku, vytvorenie tieňa, kvapkadlo,...
Otáčanie objektov
Keďže chcem urobiť vektorový editor, útvary budú reprezentované objektami. Preto funkcie ako blur, rozmazanie, mozaika a pod. známe z rastrovych grafických editorov NEbudú pravdepodobne podporované.
Časový plán:
2. Etapa:(návrh programu)
- Používateľské prostredie = rozloženie prvkov
- Implementácia základných grafických útvarov a možnosť ich kreslenia
3.Etapa:
- Editovanie objektov = ich presúvanie, mazanie, zmena farby a tvaru objektov
- Ukladanie (bmp, gef) a otváranie súborov (len gef). Mnou vymyslený formát "gef " bude ukladať čo najmenej informácií o obrázku do binárneho súboru. Ukladanie a otváranie súborov je až v tejto etape preto, lebo najprv je potrebné vytvoriť dobrú objektovú štruktúru projektu (v 2. etape) a až potom vytvárať štruktúru súboru. Ináč by som ju musel možno zásadne niekoľkokrát meniť
.
4.Etapa:
- Dorobenie ďaľších nástrojov = orámovanie, tieň,...
- Ladenie projektu, celková kompletizácia projektu.
- Tvorba manuálu a helpu.
Source
Aplikacia